Bolt: 1052 Budapest, Galamb utca 5.
Nyitva: hétfőtől-péntekig, 11-19 óra
Elérhetőség: ijoe@ijoe.hu
0670.2650784
(Boltunk telefonon nyitva tartási időben elérhető; 11-19ó.)




Termékkategóriák

• Fül- és fejhallgatók
• Billentyűzetek
• Biztosítás
• Elgato termékek
• FiiO termékek
• Griffin termékek
• Használt Mac
iPad kellékek
iPhone kellékek
• iPod kiegészítők
• Hangszórók
• Kábelek, átalakítók
• Mac kiegészítők
• Memóriák (RAM)
• SSD meghajtók
• Számlázóprogram
• Táskák, tokok
• Tisztítósprék
• Töltők Mac-hez
• WiFi termékek




Activity és Workout
Fitnesz megoldások az Apple Watch készüléken

Az Apple Watch egyik fontos funkciója az életmód megfigyelése és annak befolyásolása, a mozgásban gazdagabb életvitel inspirálása. Ennek alap alkalmazása az Activity / Aktivitás program, amelyhez egy Workout / Testedzés alkalmazás is társul. Ebben a cikkben ezeket tekintjük át.

Az Apple Watch nem a szokványos aktivitás figyelő konstrukció, vagyis nem az a célja, hogy a napi 30 perc mozgásunkat mérje, és megdicsérjen, hogy milyen jók voltunk. Helyette az egész napos ütemezett aktivitások fontosságát emeli ki valamennyi aktív testmozgással. Az Acitivity alkalmazás nem kimondottan bonyolult: három diagramja az elégetett kalóriák számát, a napi aktív testmozgást és az olyan órák számát figyeli, amikor legalább egyszer felálltunk egy két percet sétáltunk.

Ez a megközelítés azért jó és eltérő sok más aktivitásfigyelő eszköztől, mert nem lehet letudni a mozgást félóra alatt reggel, és élni abban a tudatban, hogy tunyulhatunk, mert már mozogtunk eleget. Az Apple Watch Activity alkalmazása legalább 12 órát átölel, mivel a kék kör csak akkor teljesedik ki, ha legalább 12 olyan óra van, amelyben legalább egyszer felálltunk és mozogtunk. Felállni ülő helyzetünkből munka közben azért fontos, mert a vérkeringésünk szempontjából előnyös, ha néhány percet mozgunk. Munka közben azonban ezt tipikusan elfelejtjük, vagy elpörögnek az órák, és nem is tűnik fel, hogy már 3 órája ülünk egy helyben - csak azt érezzük, hogy zsibbadás van a lábunkban, és már sehogy sem jó ülni. Az Apple Watch ezt az élethelyzetet szeretné kizárni az életünkből azzal, hogy ha nem mozdulunk meg, nem állunk fel, akkor figyelmeztet - ideje egy kicsit mocorogni.

Az óra beállításakor az életvitelünktől függően kalibrálhatjuk azt a célt, amelyet szeretnénk elérni: mind a kalóriaszám, mind az aktív testmozgással töltött idő, mind pedig az állással érintett órák száma szabályozható, vagyis enyhíthetjük vagy szigoríthatjuk valamelyiket - ha például az aktív testmozgás több, akkor ott komolyabb célt is kitűzhetünk. Később az Activity alkalmazás felületén erősen megnyomva a kijelzőt férhetünk hozzá a beállításokhoz, ahol a kalóriaszámot tudjuk módosítani.



Az Activity alkalmazásban rendkívül hasznos képesség, hogy míg az aktív testmozgás (Exerscise) íve könnyen körbeér sétával vagy kocogással, a kalória égetés nem ugrik olyan drámait, hogy az lustulásra motiváljon.

Az Activity alkalmazás bármikor elérhető az Apple Watch gyorsképernyőjén, azaz az óra aktiválását követően az ujjunkkal felfelé húzva elérhetjük a felületet, és az iPhone (és egyéb iOS eszközök) felületére is letölthetjük az alkalmazás párját, hogy ott figyeljük a statisztikákat. Az Activity alap helyzetben a három kört mutatja, de bökésre részletezi az adott adatokat. Így például a Stand / Állás információnál megmutatja, hogy mely órákban érzékelte, hogy felálltunk. (A halovány színű órákban lehetséges, hogy felálltunk, de mozogtunk eleget, így az is előfordulhat, hogy akár álló munka mellett az óra nem jelzi aktívnak az adott adott órát, mert álltunk ugyan, de nem tettünk kisebb sétát.) Az Exercise / Testgyakorlat adatnál azt, hogy mely órában hány perc aktív testmozgást mért, illetve a kalóriaszámnál azt, hogy melyik órában mennyi kalória elégetését mérte meg.

A felületek között oldal irányú húzással tudunk váltani. Minden felületen lehetőség van lefelé is görgetni, amellyel mélyebb információkhoz férünk hozzá - időrendben lebontva látjuk, hogy mely napszakban voltunk aktívak.

A hármas körnél lefelé görgetve az összes napi elégetett kalóriát, a megtett lépések számát és a megtett távolságot láthatjuk. Olykor egészen meglepő, hogy milyen sokat sétálunk egy aktív nap során.

Az Activity / Aktivitás alkalmazás mint egy edző, motivál arra, hogy egész nap mozgassuk a testünket, és ezáltal egészségesebben éljünk és dolgozzunk.

Az alkalmazás társa a Workout / Testedzés nevű kiegészítő, amelyet az Apple Watch nyitó kijelzőjén, a digitális koronát lenyomva zöld ikonban futó szimbolizál.

Itt több olyan testmozgást is beállíthatunk, amelyet másként érzékelne az Apple Watch, ha nem tudná, hogy mit csinálunk. Például a kültéri vagy szobakerékpározás ilyen mozzanat. Itt a pulzus és a távolság adataiból következtet az óra arra, hogy milyen aktívak vagyunk, hiszen a kezünk mozgásából nem derülne ki, hogy egyáltalán mozgunk - képzeljük csak el, hogy egy szobabiciklin épp a fülünkön kapkodjuk a levegőt, de az óra szerint kényelmesen álldogálunk, mert a kezünk a kartámlán nyugszik! Ha azonban a Workout / Testedzés alkalmazásban elindítjuk az adott foglalkozást, akkor az Apple Watch ennek megfelelően figyeli a testünket, és kommunikál az iPhone készülékkel is, így biciklizésnél a sebességből és terepviszonyokból is következtet, hogy mennyire is vagyunk aktívak.

A Workout alkalmazás használata összefügg az Activity alkalmazással, vagyis ha biciklizünk egy erőteljeset, akkor a kalóriák égetése és a testmozgás indexei is mozognak, vagyis az eredményeink nem élnek külön életet, hanem beleszámítanak az aktivitásba.

A Workout alkalmazás némi nehézsége, hogy észben kell tartani a biciklizés előtt elindítani, mert a biciklin már balesetveszélyes hozzáférni és elindítani. A mérései azonban egészen pontosak, ha nem felejtjük el leállítani, amikor megérkezünk egy helyszínre. A felületén hosszan bökve lehetőségünk van szüneteltetni (Pause) vagy megállítani (End).

A befejezést követően lehetőségünk van részletesen áttekinteni az eredményeinket, amelyek mérésénél az iPhone jelenléte igen előnyös. A műveletet mentéssel (Save) vagy elvetéssel (Discard) tudjuk lezárni.

A Workout / Testedzés alkalmazás egyetlen hátránya, hogy elképesztő mértékben meríti az Apple Watch készüléket, amely 4 óra mozgás mellett szinte teljesen lemerül, de jó eséllyel ennél hamarabb is. De ha nem is merül le, olyan mértékben leszívjuk az akkumulátort a folyamatos figyeléssel és pulzus méréssel, hogy a nap végéig nem fogja bírni az igénybevételt, és végül nem ad majd pontos adatot az egész napos aktivitásunkra vonatkozóan. Ez sajnos egy komoly, és nem elhanyagolható hátránya a technika és az alkalmazás együttműködésének. (Az Apple által vizionális elképzelés, hogy aktív sportolást követően lezuhanyzunk, és addig az óra töltődik.)

Fontos még, hogy mindenképpen befejezzük és lezárjuk a Workout műveletet, mert amíg nem nyomunk például Save vagy Discard gombot, addig az alkalmazás figyel, és jobban meríti az óra akkumulátorát, mint az alap állapot.

Az Apple Watch kifinomult mérési képességei és jól átgondolt szoftveres megoldásai révén hasznos fitnesz kiegészítő, amely könnyen beépül napi aktivitásaink közé, és motivál arra, hogy többet mozogjunk.


ÁSZF; Vásárlási, fizetési és garanciás információk | Környezetvédelmi irányelvek
©2001-2017. iJoe.hu Apple Authorised Reseller
 
 
  E-mail kapcsolat  Bolt: BP. V. Galamb utca 5. Nyitva: H-P: 11-19 óra  Kapcsolat, információ: 0670.2650784; ijoe@ijoe.hu